Розробка ВІДКРИТОГО ВИХОВНОГО ЗАХОДУ «КОЗАЦЬКИЙ ГАРТ» присвяченого дню Захисника України 14 жовтня

      Розробка ВІДКРИТОГО ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

 «КОЗАЦЬКИЙ ГАРТ»

присвяченого дню Захисника України 14 жовтня

                                                 Розробка класного керівника
                                                                                        
 
                                                                                        Ліщенка І.М.

Слобода 14.10.2020р.

14 жовтня-День захисника України.
 Тема:»Козацький гарт».

Мета: Сприяти згуртуванню дитячого колективу. Розвивати розумові і фізичні здібності, кмітливість і спритність. Виховувати патріотичні почуття до рідної землі, дружбу та взаємоповагу один до одного, взаєморозуміння. Збереження народних звичаїв, традицій, свят.

Обладнання: святково прибраний зал, музичне обладнання, вгорі напис «14 жовтня – День захисника України», малюнки, прислів’я.

Хід заходу

Марш війська запорізьського

Вчитель1.  Сьогодні ми зібрались у цій залі, щоб привітати наших  майбутніх захисників та гостей зі святом – Днем Захисника України. У нашого українського народу було славне минуле. Мову почнемо про героїчну добу наших славних запорізьких козаків. Козацьке військо впродовж віків було армією, яка протистояла чужинцям; яка боронила свою землю і український народ від завойовників Січі.

Вчитель2. Служити в українському війську, служити Україні – було справою честі і життя. Запорізька Січ уславилася іменами Байди, Вишневецького, Сагайдачного, Хмельницького, Дорошенка, Сірка. Служити в козацькому війську вважалося в народі найпочеснішою справою. Навіть матері під час великого походу самі виряджали дітей у військо. Та наречені слізно проводжаючи в дорогу молилися Богу для швидкого повернення козаків.
Вчитель1. Сьогодні хлопці 6 і 7 класів спробують нам довести що вони справжні нащадки славетних козаків. Для цього ми влаштуємо змагання.

Вчитель2.Тож просимо привітати команди 6 і 7 класів. Займіть свої місця.

Вчитель1.   А хто ж такі козаки? Що це за люди? Мабуть кожен з вас знає, але щоб розширити ваші знання, на наше свято ми запросили експертів істориків.
Вчитель2. Ці учні повідомлять нам цікаву інформацію про козаків! Тож запрошуємо до слова наших експертів: ___________________________________________________
1-й учень: Було це дуже давно, близько п’ятсот років тому. Нашу землю поневолили завойовники. Дуже важко стало жити українському народові. І почали люди утікати в пониззя Дніпра, за його кам’яні пороги, де розкинулися степи. Втікачі називали себе козаками, тобто вільними людьми. На острові Хортиця, що лежить серед бистрої води, вони заснували Запорізьку Січ.

2-й учень: Вважалося, що слово « козак»  походить від слова «коза». Козаки були спритні, як кози, вдягалися в козячі кожухи, говорили гучним голосом. Кажуть, що слово «козак» пішло від слова «коса». Люди, які були озброєні косами, серпами, могли сміливо вступати в бій з татарами.

3-й учень: Січ — то була простора площа на Дніпровім острові Хортиці. З усіх боків обливала цей острів глибока вода Дніпра, а ще крім того, на самому острові був викопаний глибокий рів, наповнений водою, та й високий, гострий частокіл з міцними брамами. І хоч не раз пробували здобувати Січ турки, татари й інші вороги, та це їм не вдавалося. Козаки мужньо захищали свою фортецю, свою Запорізьку.

 

4-й учень: Одягалися запорожці просто: в грубу сорочку, в киреюдовгий плащ без рукавів. За широким поясом носили пістолі і люльку, через плече – торбинку з харчами і кулями, а до пояса на ремінець прив’язували ще й порохівницю з порохом. Голови голили. Та ще й таку моду дивну мали: чуприну носили, та таку довгу, що на вухо намотували, а називалася вона оселедець.

Вчитель1 Дякуємо нашим експертам, за цікаву інформацію.

Вчитель2. А оцінювати наше змагання буде високоповажне журі ,у складі:

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 Вчитель1. Тож перейдемо до наших змагань і розпочнемо з представлення команд .
Запрошуємо до слова команду 6 класу.
6 клас
  Ми команда  ЗАПОРОЖЦІ ! наш девіз « Запальні веселі хлопці, знають нас по всій європі, ми в усьому переможці, ми команда ЗАПОРОЖЦІ.

7 КЛАС  Ми команда  ОТАМАНИ! наш девіз:  Ми козацького роду, славних предків діти, І у школі всі вчимося, рідний край любити.

Вчитель2. Дякуємо командам. І переходимо до першого конкурсу.

Вчитель 1. А перший конкурс Розминка «Виконай команду!»
Хлопці мають вишикуватись у шеренгу. По команді вчителя, вони мають різко повертатися у той бік, у який накаже вчитель. Ця гра на координацію і реакцію. Оцінюється правильність виконання команд. Конкурс оцінюється в 5 балів.

Вчитель2.  Другий конкурс! Конкурс «Влучний стрілець»  
Перед командами на деякій відстані ставиться пластикова корзина і командам видаються тенісні м’ячі. Кожен учасник команди кидає м’яч у корзину. Яка команда більше разів попаде, та й виграє.

Вчитель 1. Третій Конкурс «Хто швидше»

Перед командами на деякій відстані ставляться горщики з горіхами. Кожен учасник команди ложкою переносить по одному горішку в інший горщик, що знаходиться навпроти. Перемагає та команда, яка перенесе горіхи швидше. Команда переможець отримує 2 бали, а повільніша команда отримує 1 бал.

Вчитель2 . Четвертий Конкурс «Здібний кухар» (Чищення картоплі) Всім відомо що козаки славилися своїм вмінням куховарити, чи наші хлопці справляться з цим завданням? Оцінюється акуратність, довжина і товщина шкірки. Максимальна кількість балів5.

Вчитель1.  Пятий конкурс Конкурс «Біг у мішках» Команда переможець отримує 2 бали, а повільніша команда отримує 1 бал.

Вчитель2. Шостий конкурс капітанів. Наші козаки прекрасно розуміли один одного навіть на відстані. От ми зараз переконаємося на скільки наші капітани зможуть зрозуміти одне одного. Правила гри капітан команди одягає навушники, в яких лунає музика . Капітану в голос називатиметься 3 слова на козацьку тематику, які він повинен буде відгадати дивлячись лише на міміку. Оцінюється швидкість в 2 бала.  
1 команда.  Булава, гетьман , шаравари.
2.команда Мазепа, хортиця, оселедець.

Вчитель1. Сьомий конкурс назвемо ГОПАК . Здавна звуки гопаку звеселяли козацьку душу. Де б не був козак почувши цю прекрасну мелодію він ніби знову набирався сил та енергії. А от на скільки енергійні наші хлопці ми зараз перевіримо. Правила конкурсу грає гопак , а хлопці повинні показати імпровізаційний танок.

Вчитель2. А зараз просимо журі підвести підсумки змагань.
слово журі. Нагородження переможців

Вчитель1. Український хлопче, майбутній солдат,

Очима історії ти поглянь назад.

Бо багато крові пролилось колись,

Щоб твої мрії сьогодні збулись.

Вчитель2.

Будь же гідний, хлопче, пам’яті такої.

Знай, що Батьківщину треба захищати.

І в час небезпеки, як хоробрий воїн,

 Відзовись, як кличе Україна – мати.

Дякуємо за увагу допобачення.!

  

Нагороджується

команда

      _________________________________

за зайняте _____  місце

у змаганнях присвячених

Дню Захисника України

 

       Директор НВК:____________( )                              

                                           

                                                Слобода 2020р.

Картка оцінювання змагань

Назва 

конкурсу

і бали

 

 

 

 

Назва

команди

Розминка «Виконай команду!»

 

Максимум       5 балів

Конкурс «Влучний стрілець»

 

Максимум       5 балів

Конкурс «Хто швидше»

Переможець 2 бали

Переможений 1бал

Конкурс «Здібний кухар»

 

Максимум       5 балів

Конкурс «Біг у мішках»

Переможець 2 бали

Переможений 1бал

Конкурс «Капітанів»

Переможець 2 бали

Переможений 1бал

Конкурс

«Гопак»

 

 

 

Максимум 5

балів

Підсумок

 

 

 

 

 

«Запорожці»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Отамани»

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментарі