Робота вчителя трудового навчання Ліщенка І.М.
Тема: Досвід та  застосування інтерактивних технологій на уроках трудового навчання.
      В умовах мінливого сьогодення перед школою постає складне завдання, яке полягає у «…створенні умов для розвитку особистості і творчої самореалізації кожного громадянина України, вихованні покоління людей, здатних ефективно працювати і навчатися протягом життя, оберігати й примножувати цінності національної культури та громадянського суспільства, розвивати і зміцнювати суверенну, незалежну, демократичну, соціальну та правову державу як невід'ємну складову європейської та світової спільноти». Це складне завдання для мене, адже вимоги сучасного життя змінюються швидше, ніж дитина встигає закінчити школу.
      Отже, я намагаюсь дати учню базовий рівень освіти, і сформувати компетентності, яких потребує сьогодні суспільство:
  • здібність навчатися усе життя;
  • комунікативність;
  • творчість та креативність;
  • самовдосконалення;     
Я  думаю, що оптимальним для впровадження компетентнісного підходу в трудовому навчанні є сполучення таких взаємодоповнюючих та охоплюючих широкий спектр бажаних змін, елементів технологій:
  • новітні інформаційні технології;
  • технологія формування творчої особистості;
  • проектна технологія.
·             За час своєї педагогічної діяльності я виробив  алгоритм розвитку творчої діяльності школярів, зважаючи на таку послідовність:
·         а) базові знання учнів;
·         б) особистісна орієнтація щодо доцільності отриманих знань;
·         в) виготовлення власного творчого продукту.
На етапі активізації опорних знань та мотивації навчальної діяльності використовую такі прийоми як «Ланцюжок», «Так – ні», мікрофон, знайди зайве.  Стараюся чтворювати прийоми, що створюють проблемні ситуації, які викликають у дітей здивування, подив, інтерес до змісту знань та процес їх отримання, підкреслює парадоксальність явищ та подій. Це є коротка розповідь , бесіда, демонстрування наочності й нескладна інтерактивна технологія («мозковий штурм», «мікрофон».),
уявна прогулянка тощо. Забезпечую використання інтерактивної методики можливо в умовах групової і парної форм організації навчально – трудової діяльності.   Досить часто на своїх уроках  я  впроваджую роботу в малих групах та парах. Робота в малих групах надає всім учасникам можливість діяти, практикувати навички співробітництва міжособистісного спілкування. Це насамперед виготовлення виробів учнями своїми руками (кухонні дошки, полички, токарні вироби, вироби з бісеру, оригамі, роботи з лобзиком.
Робота на уроках знаходить своє продовження в позаурочний час. Саме позакласна робота дає можливість залучати дітей до поглибленого вивчення і викликає зацікавленість предметом.  Мої учні  є активними учасниками гуртка «Різблення деревини» , їхні роботи були представлені на різноманітних  конкурсах. Мої вихованці постійно беруть участь у ІІ та ІІ І етапі Всеукраїнській олімпіаді з трудового навчання та займали  призові місця .  Отже,  формування творчих компетентностей дозволяє повною мірою розкрити природні здібності дитини: неординарність думок, спроможність до висловлювання та застосування на практиці різноманітних ідей, можливість здійснювати «свій вибір», знайти себе у світі та відкрити світ у собі. Вчитель  вважає, що робота з розвитку творчих компетентностей має бути систематичною і здійснюватися на кожному уроці. Таким чином , головною метою уроків є формування особистості учня, розвитку його здібностей, обдарувань, наукового світогляду, тобто формування  і розвиток його життєвих компетентностей.

Коментарі