Урок Трудове навчання 
22.12.2016р. 7клас.

Тема. ОСНОВИ ТЕХНОЛОГІЇ МАЛЯРНИХ РОБІТ

Мета: формувати в учнів знання технології виконання малярних робіт; ознайомити  учнів із сучасними матеріалами, інструментами та особливостями їх використання; розвивати логічне мислення, естетичні смаки; екологічне виховання.
Ключові поняття: капітальний ремонт, дизайн, інтер’єр, колірна гама, малярні роботи, ґрунтівка, шпаклівка, пігмент, фен, штамп, трафарет.
Об’єкти технологічної діяльності: схема житлового приміщення, трафарети.
Обладнання: цупкий папір, зразки трафаретів, кольорові олівці, фломастери, копіювальний папір, канцелярський ніж, ножиці.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ
I. Організаційний етап. - 2хв.
II.  Актуалізація опорних знань учнів. -3хв.
III. Мотивація навчально-трудової діяльності.- 2хв.
IV. Вивчення нового навчального матеріалу.-20хв
1. Малярні роботи. Види малярних робіт.
2. Матеріали та інструменти для виконання малярних робіт.
3. Технології виконання малярних робіт.
4.Ознайомлення учнів з професією маляра.
V. Практична робота  Виготовлення трафарету для оздоблення. -15хв.
VI. Підбиття підсумків, оцінювання результатів роботи. -2хв.
VII. Домашнє завдання.-1хв.

I.                  Організаційний етап.-2хв.
Привітання, перевірка присутності учнів на уроці, призначення чергових.

II.  Актуалізація опорних знань учнів.-3хв.
Давайте згадаємо що ми вивчали на минулому уроці:
-         Виготовити виріб без проекту можливий?
-         Що таке проект?
-         Назвіть етапи проектування
-         Де шукати інформацію для банку ідей?
-         Чи потрібна реклама та торгова марка виробу?


 III. Мотивація навчально-трудової діяльності.-3хв.
         Із давних давен людство прагнуло зробити своє життя яскравим і різнобарвним.Разом з іншими видами мистецтв образотворче мистецтво має створювати неповторні образи. Саме з образотворчого мистецтва бере початок із кам’яного століття, утворився окремий напрямок живопису-малярство, що з часом переросло в цілу технологію ремонтно- оздоблювальних робіт.
       Запишіть тему нашого уроку «Основи технології малярних робіт»
     Діти, відомими співаками, художниками, акторами, математиками не народжуються, ними стають. Але стають лише ті , хто цього дуже прагне. Кожен із вас унікальна особистість і якщо ви будете невтомно трудитись, упевнено йти до своєї мети, то в майбутньому, маючи міцні знання, зможете приносити користь не лише собі, а й суспільству в цілому. Тож уперед.

IV. Вивчення нового навчального матеріалу. -20хв
1.     Малярні роботи. Види малярних робіт.
Історія: Зображення різних мотивів на стінах печер дали початок малярству живопису, що зображує фарбами предмети і явища реальної дійсності на полотні, дереві, папері, стіні, тощо…
       Перші малярні роботи відомі історії, можна побачити в печерах різних континентів.
         Із розвитком цивілізаії змінювалися техніка робіт і якість матеріалів.
 Малярні роботи використовували для оздоблення поверхонь та підготовки їх під художній розпис. З появою перших палаців правителі бажали бачити на стінах споруд мальовничі пам’ятки про свої подвиги, фрагменти культури свого народу тощо…. Тому замість нанесення на стіну простого тону на них зображували різні сцени буття.(Сцени полювання), (Зображення богів).
     На українських землях здавна поширене мистецтво розписування стін хат: ззовні та в середині. Їх сьогодні розмальовують орнаментами різних кольорів.
   Сучасні досягнення науки й техніки започаткували нові тенденції та напрями користування малярних робіт у побуті.
    Розпис- це сюжетні або орнаментальні живописні зображення на будівлях і побутових предметах.
Розповідь учителя. Неможливо уявити сучасне житло без ремонту. У наше життя міцно ввійшли такі слова та словосполучення, як капітальний ремонт (євроремонт), інтер’єр, дизайн квартири, сьогодні затребувані професії дизайнера з обробки й ремонту житла.
 Необхідність проведення ремонтів у житлових приміщеннях, робить висновок про залежність здоров’я та настрою людини від гігієнічного стану приміщень.
         Для того щоб збільшити термін експлуатації того чи іншого приміщення, покращити його санітарний стан чи просто «освіжити косметично», проводять комплексні роботи з кінцевим нанесенням забарвлення на поверхні. Це ремонт приміщення.

 Учням запитання:
- Із чого ви розпочали б ремонт квартири?
- Які ви знаєте види ремонту? Який ремонт проводився у вашій квартирі (будинку)?
- Чим косметичний ремонт відрізняється від капітального ремонту?
Косметичний ремонт включає: побілку стелі, вирівнювання підлоги, укладання лінолеуму, побілку або обклеювання стін шпалерами, заміну розеток, вимикачів тощо.
Капітальний ремонт - це повна зміна вигляду квартири з практично повною заміною оздоблювальних матеріалів, електропроводки, батарей опалення і т.д.
             Незалежно від виду виконуваних робіт ремонт слід починати зі складання кошторису витрат, необхідних для проведення ремонту, з урахуванням планування житлового приміщення. Тут доцільно звернути увагу на умовний поділ квартири на окремі зони: вікові (виділяються зони для дітей і дорослих. ); функціональні, коли квартира розділена на колективну, особисту, обслуговуючу зони; тимчасові, коли визначається нічна (спальня, ванна і туалет) і денна (загальна, кухня) зони.
         Починають ремонт з вирівнювання стін. Це одне з найважливіших завдань у благоустрою житлових або офісних приміщень. Ідеально рівні стіни - половина успіху всього ремонту. Тобто перед тим, як якісно побілити або пофарбувати стіни, наклеїти шпалери або покласти плитку, необхідно ретельно вирівняти стіни. Практично ідеально гладкої і рівної поверхні досягають за допомогою штукатурних робіт.
        Роботи з вирівнювання поверхонь умовно поділяють на обштукатурювання і обшивку. Поверхні стін і стелі вирівнюють розчинами трьох типів - штукатуркою, шпаклівкою та ґрунтівкою
.презентація

2.     Матеріали та інструменти для виконання малярних робіт.
– Для виконання малярних робіт використовують малярні матеріали, малярні суміші штукатурки, безпіщанка, декоративні штукатурки й фарби, грунтовки, клеї, шпалери, розчинники, водні та олійні фарби.
Фарба – це речовина для забарвлення предметів у той чи інший колір, для малювання картин, малювання картин, захисту виробів із деревини, металів від дії зовнішнього середовища.
Залежно від основного розчинника фарби поділяються на такі види:
-         Вододисперсійні(на основі води)
-         Олійні(на основі рослинних олій)
-         Нітроцелюлозні(на основі ацетону).
Фарби виготовляють для внутрішніх і зовнішніх робіт. Щоб фарба міцно трималася, потрібно ретельно підготувати поверхню для її нанесення!
 А тепер якщо ми знаємо які існують фарби, та  послідовність виконання робіт
 ми звами вивчимо інструменти для малярних робіт
.Малярні роботи (презентація)

3. Технології виконання малярних робіт.
        Готуючи поверхню під фарбування, її слід очистити, розрізати щілини, замазати розчином, після чого зашліфувати підмазані місця. Із цією метою застосовують шліфувальну шкурку, яку намотують на корпус спеціального пристрою і затискують пружинним затискачем, після чого поверхню ґрунтують. Після висихання ґрунтівки на поверхню стін наносять кольорове покриття. Універсальний колір для стелі білий, він гармоніює з будь-яким кольором стін. Нанесення фарб на поверхню можна за допомогою щітки, валика, аерозольного балончика, та фарбопульта.

Доповідь дослідника!(фарбування щіткою)

       Оформляючи кімнату, особливу увагу необхідно приділити створенню єдиної загальної колірної гами. При цьому враховують орієнтацію вікон: якщо на південь, то колірна гама повинна бути холодною або нейтральною, на північ - теплою кольоровою. Беруть до уваги те, що світлі кольори візуально збільшують габарити помешкання, а щільні яскраві зменшують.
             Оздоблення поверхні стін, можливо, стелі за допомогою трафаретів. Однотонно пофарбовані стіни або стелю часто прикрашають різними малюнками, виконаними здебільшого за трафаретами. Так роблять бордюри, фризи, кутки стель, фільонки, вставки тощо.
Малюнок фриза або бордюру - це стрічковий орнамент, у якому окремі елементи малюнка повторюються. Для створення орнаменту використовують форми геометричних фігур, а також малюнки з рослинного чи тваринного світу. Залежно від переважання цих елементів у малюнку орнамент може бути геометричний, рослинний, з рисунками тварин або змішаний. Трафарети виготовляють з товстого паперу або тонкого картону (для отримання чіткого малюнка матеріал повинен бути досить щільним).

Перегляд відео(трафарети)

4.Ознайомлення учнів з професією маляра.
Корисні поради (доповідь дослідника)
Перегляд відео(про професію маляр)

V. Практична робота Виготовлення трафарету для оздоблення.-15хв.
Завдання; виготовлення трафаретів для оздоблення кімнат.
Вступний інструктаж: Учні виконують роботу відповідно до послідовності, описаної в підручнику. Під час виконання практичної роботи я стежу за правильністю виконання завдань. Зокрема, з метою запобігання травматизму, за правильністю користування ножем-різаком та ножицями під час вирізування трафарету.
Заключний інструктаж: Після завершення практичної роботи необхідно здійснюю аналіз допущених помилок та пояснюю, як уникнути їх у подальшому.
VI. Підбиття підсумків, оцінювання результатів роботи.-2хв.
Виставлення оцінок за урок.
-Що ви сьогодні нового дізнались на уроці?
-Якими інструментами ти будеш користуватись під час ремонту своєї кімнати?
-Яку професію ми сьогодні згадували?
-Чи знадобляться вам знання які ви отримали на уроці і де?
VII. Домашнє завдання.-1хв.
Опрацювати матеріал по підручнику. пар.28.
Зробити ескіз «Кімната моєї мрії»в зошиті!
***    ***     ***   ***     ***     ***
Я вам бажаю, діти, ніколи не здаватись,
Трудитися завзято і старанно навчатись.
Щоб лінь, злоба, нахабство нікого не здолали,
А ви завжди ці риси в собі перемагали.

До побачення,  дякую за увагу!









Коментарі